Herhangi bir üretim tesisinde kalite önemlidir. Ancak havacılık, otomotiv ve tıp endüstrisi gibi belirli segmentteki üreticiler yüksek hassasiyetli parça tedarikçileri için daha kritik öneme sahiptir. Kaliteyi koruyamamak hem maddi, hem manevi süreç açısından olumsuz sonuçlar doğurabilir ve hiçbir şirket bunu istemez.
Öyleyse neden bir yatırım gerektirene veya uygulanması gerekene kadar kalite birinci önceliktir?
Çoğu imalat firması arasında kalite prosedürlerini uygulamaktan alıkoyan çeşitli yanlış anlamalar veya şehir efsaneleri vardır. Ancak aşağıdaki bahaneler bu 5 efsanenin en yaygın olanıdır.
1 - Kalite Son Varış Noktasıdır
Kalite kontrol genellikle üretim sürecinin sonunda yapılan bir süreç olarak görülür. Üreticiler, bir üretim döngüsünün sonunda parçaları denetler ve sorunlar tespit edildiğinde, olaydan sonra düzeltmeler yapılır. Bu büyük miktarda hurda parçaya neden olur. Üretim sürelerini uzatır ve son kullanıcıya daha yüksek maliyetler getirir. Üreticiler, kusurlu bir partinin tamamının üretilmesini beklemek yerine, nihai ürün tamamlanmadan önce hatalı parçaları tespit edip anında müdahale edebilecekleri teknolojilerden faydalanmalıdır. Proses içi kontrollerle bir Kalite Yönetim Sisteminin uygulanması, tüm üretim tamamlanmadan önce hatalı parçaları belirleyip düzeltebilir, böylece yeniden işleme süresine ve maliyetleri azaltmaya yardımcı olur.
2 - Kalite Benim Sorumluluğum Değildir
Ne yazık ki şirketlerdeki kalite departmanları genellikle “sorun çıkartanlar” olarak düşünülür. Kalite, üretimdeki her insanın hayati bir parçası olarak düşünülmelidir. Bu sadece bir hedef değil şirketin kurumsal kültürü olmalıdır. Bir fabrikanın yöneticileri kaliteye çok önem verdiğinde, çalışanlar bu beklentilerin karşılanması için kendilerini daha iyi ürünler çıkarmaya zorlayacaktır. Bu durum çalışanlar üzerinde şirket bağlılığını arttırarak şirketin için önemli olduklarını hissetmelerini sağlayacaktır. Kaliteye olan bağlılığın artmasıyla üretim süreçleri iyileşir, uygunsuzluklar düşer ve fire parçalar en aza indirilir. Yöneticiler ve çalışanlar önleyici ve düzeltici süreçlere dahil olduklarında kalite artar, müşteri şikayetleri azalır ve işletmeler daha başarılı hale gelir.
3 - Kalite Pahalıdır
Bir kalite yönetim sistemini uygulamanın ön maliyetleri olsa da, bu bir yatırım olarak düşünülmelidir. Kalite standart hale getirildiğinde ve tüm süreçlere dahil edildiğinde hem riskler hem de maliyetler azalır. Üretim süreçleri kolaylaşır, yorumlama hataları önlenir ve üretim süreçlerindeki sıkışıklıklar aşılmış olur. Bu da şirketinizi daha verimli, üretken ve başarılı kılar.
4 - Kalite Belgeler ve Evraklarla Doludur
Üretim için kalite dokümantasyonu kaçınılmazdır. Zaman alıcı süreçlere ve parçanın yanlış işlenmesinden kaynaklı üretim maliyetlerinin artmasına neden oluyor. Eğer düzgü sağlıklı bir süreç yönetmek istiyorsanız kalite belgelerini sağlamanız gerekmektedir. Bu süreçler ne yazık ki yalnızca daha fazla belgeye ihtiyaç duyan ve işlenmil parçaları daha hızlı almayı bekleyen müşterilerle birlikte artıyor. Çoğu firmadaki kalite süreçleri eski manuel kağıt süreçleri ve çok miktarda Excel tabloları arasında sıkışıp kalır. Bir üretim kalite yönetim sistemine (QMS) yatırım yapmak, bazı sıkıntıların hafifletilmesine yardımcı olacaktır. Kalite belgelerinin gerektiğinde erişilebilir ve tek bir yerden yönetilebilir dijital ortamlarda depolanması sürecin izlenebilirliği ve sürdürülebilirliği açısından önem arz etmektedir. Kalite belgelerinin dijital ortamlarda tutulması manuel süreç yönetiminden çok daha verimlidir.
5 - Kalite Sadece Büyük Şirketler İçindir
Eğer bir şirketseniz ve bir ürün üretiyorsanız bir kalite yönetim sistemine ihtiyacınız vardır. Belgeleri, kalite kayıtlarını, formları ve müşteri gereksinimlerini takip etmenize yardımcı olacaktır. Fakat en önemlisi bir QMS sistemi ile üretim süreçlerindeki darboğazın aşılmasına yardımcı olacaktır. Bu sistemler üretimi izler ve verimli bir üretim süreci sağlamak için uygunluğu/uygunsuzluğu kaydeder. Tek bir veri tabanında saklanan verilerle yöneticiler belgeleri gerçek zamanlı olarak görebilir üzerinde değişiklikler yapabilir ve dakikalar içinde dijital onayı alabilir. QMS sistemleri ile denetleme süreçleri basitleştirilmiştir ve izlenebilirlik ve hesap verebilirlik detaylandırılmıştır. Bir Kalite Yönetim Sistemi ile şirketler yaptıkları işin sektör standartlarına ve ve düzenlemelerine daha uyumlu olmasını sağlar.
Kalite sadece bir süreç ya da faaliyet değil, bir strateji ve kültürdür. Bir üretim Kalite Yönetim Sistemi (KYS) çözümünü uygulamak ekstra çaba gerektirse de sonuçta işiniz için faydalar çok büyük olacaktır. Küresel pazar zamanında teslim edilen kaliteli ürünlere ihtiyaç duyar bu iki kriter küresel pazardaki en güçlü enstrümandır.
Yazan:Kalite Kontrol Departmanlığı